Drömmar borde alltid förbli drömmar


Jag hade velat leva under den tiden när band som Guns n roses, TNT, Aerosmit, Ramones och andra "hård rocks/punk" band var aktuella, Inte bara för att det är grym musik , utan för att det var en livs stil. Självklart skulle man väl kunna se ut som någon glam rockare nu också , men det är ju inte vad det handlar om.. Det känns som om den riktiga musiken börjat försvinna, med det så menar jag inte att det finns riktigt musik nu , alla musik är riktig, men jag menar live musiken , nu så är den nya musiken så modern och elektro is the shitt ! visst det är bra musik, men kännslan är inte den samma, texterna känns inte lika djupa och så där att man blir rörd av dem , Jag lyssnar på nästan all musik och brukar inte rynka på näsan åt nya saker , dock går inte schlager hem.. annar lyssnar jag på all musik. Det är nog bara en dröm som vuxit fram , men jag hade nog inte gillat att alla nya band som bildades spelade gammal hård rock , eller att de lät som pink floyd eller något sånt, för då skulle jag nog vara skit förbannad över det, jag skulle säkert klagat som bara den och vägrat lyssna på banden bara för att de kanske är lika bra som te.x. Guns n roses, och det skulle jag aldrig gå med på , så därför är jag glad om det bara förblir en dröm och dessa band bara är historia ..


Men det finns ett band som jag tycker fångat den där kännslan jag snackat om. Jag började lyssna på dom genom att min pappa för några år sedan sa att Slash spelade i det bandet, och även fast Slash inte är en så utav världens bästa gitarrister så älskar jag honom ändå för att han är så jävla snygg , så jag lyssnade på första cdn och jag gillade det verkligen så jag fortsatte , men det enda tråkiga var att dom bara gjort en cd , eller jag tror att dom gjort en till nu, är inte säker. Men Velvet revolver är ett jävligt bra band iaf . Det enda som är sorglit är att sångaren Scott Weiland blev sparkad från bandet pga att han inte la ner sitt missbruk ( tror jag att det var , kommer ej ihåg) iaf så blev han sparkad i aprill i år.. Så det verkar som att det här bandet också bara kommer sluta som en dröm . och btw har hade Slash ett virus i hjärtat .. Jag läste det någonstans..



http://sv.wikipedia.org/wiki/Velvet_Revolver

En bra låt av velvet revolvers , värd att lyssna på !

Kommentarer
Postat av: VELASQ.

jag saknar dig mest av allt!

2008-08-12 @ 02:59:08
URL: http://velasquezsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0